פורסם ב-

טלפרומפטר – כל מה שצריך לדעת – המדריך המלא

במדריך זה נלמד על מכשיר הטלפרומפטר, יתרונות, חסרונות, וכיצד
לשפר את הסרטונים שלכם ולחסוך זמן בתהליך ההפקה.

מה זה טלפרומפטר?

טלפרומפטר, באנגלית Teleprompter, הוא מכשיר, המאפשר למצולם
להביט ישירות למצלמה ולהקריא טקסט באותו הזמן. מכשיר הטלפרומפטר נפוץ בתעשיית הטלוויזיה. לדוגמה, מגישת החדשות באולפן, מקריאה טקסט שהוכן ונערך מראש, בזמן שמפעיל הטלפרומפטר דואג לשמור על התאמה בין מהירות הגלילה ולקצב ההקראה של המגישה.

כיצד עובד טלפרומפטר?

מכשיר הטלפרומפטר מורכב ממסך, שממוקם בניצב לעדשה – ומראה דו-כיוונית חצי שקופה, שממוקמת ב45 מעלות לעדשה. המכשיר מורכב על המצלמה, ממש לפני העדשה, באמצעות מתקן מיוחד. החלל בין העדשה למראה – סגור בבד שחור. כך, המצולם צופה בהשתקפות של הטקסט מהמסך, והמצלמה, מצלמת "כרגיל" ללא פגיעה בשדה הראייה.

מהם היתרונות בשימוש בטלפרומטר?

למכשיר הטלפרומפטר יתרונות רבים. ראשית, הוא חוסך המון זמן – לא צריך לזכור טקסט בעל פה. כמעט ולא צריך לעצור בזמן הצילום, עושים פחות טעויות ונדרשים פחות טייקים. הטלפרומפטר מצויין לשימוש עם טקסט ארוך. שנית, טקסט קבוע מראש הוא הרבה יותר ממוקד, וניתן לתכנן טוב יותר מהם המסרים שיעברו בסרטון ומה יהיה אורכו. ניתן להעביר יותר מידע בזמן נתון. שלישית, כאשר המצולם מסתכל ישירות למצלמה כשהוא מדבר (ולא לצד), הצופה מתחבר יותר טוב למצולם ולמסר שלו, זה יוצר תחושה שהמצולם מדבר עם הצופה בשיחה פנים אל פנים.

מהם החסרונות בשימוש בטלפרומפטר?

מכשירי טלפרומפטר מסוימים, לא מציגים בבהירות מספקת. לפעמים קשה לראות את הטקסט, במיוחד כאשר מצלמים בחוץ.
תהליך העברת הטקסט למכשיר יכול להיות מסובך, במידה ונדרשים שינויים בטקסט במהלך הצילומים התיקון יכול לקחת זמן רב.
חיסרון נוסף, צריך להוסיף לתקציב מפעיל טלפרומפטר – בן אדם שהתפקיד שלו להתאים את קצב הגלילה של הטקסט לקצב ההקראה של המצולם.
ישנה הגבלה בשדה הראייה האפשרי. לדוגמה, לא תמיד ניתן להתשתמש בעדשות רחבות ולצלם גוף מלא.

פתרון מלא להפעלת טלפרומפטר

כחלק מהשירותים הניתנים בסטודיו, ניתן לקבל שירות הפעלה של מכשיר הטלפרומפטר. בזכות ציוד High End ברמה גבוהה, ניתן להתגבר על החסרונות שצוינו.
הטלפרומפטר בסטודיו משתמש באייפד של חברת Apple. מסך האייפד מציע בהירות גבוהה מאוד. ניתן לעבוד עם הטלפרומפטר גם בחוץ,  ללא קושי בקריאה. המכשיר נבדק בשטח בצהרי היום ופעל היטב.
נעשה שימוש באפלקצית Teleprompt+, האפלקציה המקצועית בתחומה. שליחת הטקסט מתבצעת בקלות ובמהירות דרך המייל. ניתן לתקן את הטקסט בתוך האפלקציה ולהמשיך בצילומים במיידי. השליטה על מהירות הגלילה, הצבע וגודל הטקסט אפשרית דרך מכשיר האייפון, בצורה אלחוטית.
ניתן לחבר לטלפרומפטר עכבר אלחוטי בטכנולוגיית Bluetooth, וכך מתבטל הצורך במפעיל טלפרומפטר – המצולם יכול לשלוט על מהירות הגלילה של הטקסט בעצמו.
במקרים בהם נדרשת עדשה רחבה, קיימת אפשרות למתקן את האייפד בסמוך לעדשה באחד הצדדים, ללא המראה. כך ניתן לעבוד בפריים רחב של גוף מלא. במצב כזה המצולם עומד רחוק – קשה לצופים להבחין שהמצולם לא מסתכל אל תוך העדשה, אלא מעט הצידה.

הזמנת תאריך ושעה לצילום עם מכשיר הטלפרומפטר בסטודיו

פרטים נוספים ותאריכים פנויים בעמוד הסטודיו.
השכרת הסטודיו בחבילת וידאו כוללת מכשיר טלפרומפטר ואייפד (ללא מפעיל)
ניתן להוסיף בטופס ההזמנה – מפעיל טלפרומפטר צמוד שידאג להפעלת המכשיר ולתזמון הטקסטים.

השירות ניתן מחוץ לסטודיו, במיקום לבחירת הלקוח.
המכשיר מתאים למגוון מצלמות ועדשות.